Розв'язування прикладів за допомогою лінійок. Урок математики. 2 клас
Розв'язування прикладів за допомогою лінійок Урок математики. 2 клас Дейнеко Олена Михайлівна, учитель початкових класів Новоград-Волинського колегіуму, Житомирська обл.Мета: відпрацьовувати спосіб дії додавання і віднімання, удосконалювати навички обчислень за допомогою двох лінійок; формувати в учнів навчальну дію контролю та оцінки в умовах розв’язування конкретно-практичних задач. Тип уроку. Урок розв’язування конкретно-практичних задач. Хід уроку. I. Створення ситуації успіху – Сьогодні до нас на урок, через розчинене вікно завітав осінній вітерець. Розкидав осіннє листя. Пошумів і поставив вам таке запитання: – Чим "розмовляє" математика? (Цифрами, знаками, формулами, схемами.) - Сьогодні, як завжди, на уроці ми будемо розмовляти мовою математики. Хвилинка каліграфії. - Вітерець заніс на листочку записану цифру 6. Давайте пригадаємо її написання та каліграфічно запишемо. (Діти пишуть.) - А зараз створіть із шістки казкову «четвірку». - Що ви можете розказати про число 6. - Діти, ви вмієте працювати з частинами? - Що ми повинні знати, щоб знайти ціле? - Хто може записати формулу для знаходження цілого? - Розв’яжіть приклади, у яких треба знайти ціле. (Ці приклади записані на осінніх листочках, котрі нам у клас заніс вітерець.) Перевірка (здійснюється з опорою на колір листка) Проміжна рефлексія. - Що вам допомогло вибрати правильні приклади? - Як назвати результат додавання? - Вам було важко додавати числа? - Як ви додавали? - Швидко і правильно розв’язали. Молодці! II. Розв’язування конкретно-практичних завдань Завдання до уроку записані на дошці на осінніх листках. Складання прикладів за двома лінійками. - Яке завдання ви поставили б, дивлячись на ці лінійки? (Висловлювання дітей. Скласти приклади на додавання і віднімання.) - На що слід звернути увагу, складаючи приклади? (Діти виходять до дошки і показують, розповідають про спосіб виконання дій на на 2-ох лінійках.) Обчислення прикладів за допомогою двох лінійок. - Виберіть серед записаних прикладів ті, які усно розв’язати важко. а-а 1+1 7+9 0+1 18+2 17-9 а-1 9-6 11-8 13+7 3+2 16+3 15-6 16-7 10+8 Перевірка. Для перевірки завдання викликаються два учні, які вибрали однакові приклади. Діти пояснюють виконання за допомогою лінійок. Робота в зошитах. - Чи можемо знайти ціле в цих казкових прикладах? Чому? Що нам може допомогти розв’язати ці приклади? - Розв’яжіть приклади в зошиті. (Діти працюють в парах.) - А зараз складіть 3 приклади самостійно. (Взаємоперевірка.) Технологія «Броунівський рух». - На осінніх листочках приклади на віднімання. Спробуймо обчислити їх усно. Фізкультхвилинка - Вітер колише дерева. - Листочки крутяться, коли летять з дерева. - Захоплюються красою осіннього лісу. Додавання і віднімання за допомогою числової прямої. Завдання за вибором. - На дошці залишився листочок без завдання. Яке завдання ви хочете виконати? (Діти обирають.) ІІІ. Створення ситуації розриву. Формулювання окремої навчальної задачі – Приклад з 5 доданками зможете обчислити: 5+5+8+1+1=? Чому? – Отже, яке завдання поставимо собі на наступний урок? (Знайти способи обчислення таких прикладів.) ІV.Рефлексія – Що сподобалося на уроці? – Що нового відкрили для себе? – Щоб хотіли зробити на наступному уроці? – То яке завдання поставили для себе? - Дякую. Молодці! | |
| |
Переглядів: 6424 | | |
Всього коментарів: 0 | |