Розв'язування прикладів за допомогою лінійок. Урок математики. 2 клас
  Розв'язування прикладів за допомогою лінійок
Урок математики. 2 клас
                                                   
 Дейнеко Олена Михайлівна, учитель початкових класів Новоград-Волинського колегіуму, Житомирська обл.
                                                   

 Мета: відпрацьовувати спосіб дії додавання і віднімання, удосконалювати навички обчислень за допомогою двох лінійок;  формувати в учнів навчальну дію контролю та оцінки в умовах розв’язування конкретно-практичних  задач.

 Тип уроку. Урок розв’язування конкретно-практичних задач.


 Хід уроку.

 I. Створення ситуації успіху

 – Сьогодні до нас на урок, через розчинене вікно завітав осінній вітерець.
 Розкидав осіннє листя. Пошумів і поставив вам таке запитання:

 – Чим "розмовляє" математика? (Цифрами, знаками, формулами, схемами.)

 - Сьогодні, як завжди, на уроці ми будемо розмовляти мовою математики.

 Хвилинка каліграфії.

 - Вітерець заніс на листочку записану цифру 6. Давайте пригадаємо її написання та каліграфічно запишемо. (Діти пишуть.)

 - А зараз створіть із шістки казкову «четвірку».

 - Що ви можете розказати про число 6.


 - Діти, ви вмієте працювати з частинами?

 - Що ми повинні знати, щоб знайти ціле?

 - Хто може записати формулу для знаходження цілого?

 - Розв’яжіть приклади, у яких треба знайти ціле. (Ці приклади записані на осінніх листочках, котрі нам у клас заніс вітерець.)

 Перевірка (здійснюється з опорою на колір листка)

 Проміжна рефлексія.

 - Що вам допомогло вибрати правильні приклади?

 - Як назвати результат додавання?

 - Вам було важко додавати числа?

 - Як ви додавали?

 - Швидко і правильно розв’язали. Молодці!


 II. Розв’язування конкретно-практичних завдань

 Завдання до уроку записані на дошці на осінніх листках.

 Складання прикладів за двома лінійками.

 - Яке завдання ви поставили б, дивлячись на ці лінійки? (Висловлювання дітей. Скласти приклади на додавання і віднімання.)

 - На що слід звернути увагу, складаючи приклади?
(Діти виходять до дошки і показують, розповідають про спосіб виконання дій на на 2-ох лінійках.)

 Обчислення прикладів за допомогою двох лінійок.

 - Виберіть серед записаних прикладів ті, які усно розв’язати важко.

      а-а       1+1        7+9        0+1        18+2

     17-9       а-1        9-6        11-8         13+7

      3+2      16+3      15-6      16-7         10+8

 Перевірка.

 Для перевірки завдання викликаються два учні, які вибрали однакові приклади.
 Діти пояснюють виконання за допомогою лінійок.


 Робота в зошитах.
 - Чи можемо знайти ціле в цих казкових прикладах? Чому? Що нам може допомогти розв’язати ці приклади?

 - Розв’яжіть приклади в зошиті. (Діти працюють в парах.)

- А зараз складіть 3 приклади самостійно. (Взаємоперевірка.)

 Технологія «Броунівський рух».
  - На осінніх листочках приклади на віднімання. Спробуймо обчислити їх усно.

 Фізкультхвилинка

 - Вітер колише дерева.

 - Листочки крутяться, коли летять з дерева.

 - Захоплюються красою осіннього лісу.


 Додавання і віднімання за допомогою числової прямої.
 Завдання за вибором.
 - На дошці залишився листочок без завдання. Яке завдання ви хочете виконати? (Діти обирають.)


 ІІІ. Створення ситуації розриву. Формулювання окремої навчальної задачі

 – Приклад з 5 доданками зможете обчислити: 5+5+8+1+1=? Чому?

 – Отже, яке завдання поставимо собі на наступний урок? (Знайти способи обчислення таких прикладів.)


 ІV.Рефлексія

 – Що сподобалося на уроці?

 – Що нового відкрили для себе?

 – Щоб хотіли зробити на наступному уроці?

 – То яке завдання поставили для себе?

 - Дякую. Молодці!













  
Категорія: Практика розвивального навчання | Додав: ОленКа (11.12.2010)
Переглядів: 6424 | Теги: математика | Рейтинг: 3.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]