Головна » Статті » Практика розвивального навчання

Українська мова. Спільний урок. 3 і 2 клас
Українська мова. Спільний урок. 3 і 2 клас

 Верхоланцева Світлана Анатоліївна, Кузнєцова Анастасія Олексіївна, учителі початкових класів Новоград-Волинського колегіуму,
Житомирська обл.


 Тема. Алгоритм списування тексту
 Мета: формувати в учнів навчальну дію контролю на матеріалі алгоритму списування тексту (2 клас);
рефлексія алгоритму списування тексту (3 клас); учити школярів діяти в ситуації «учитель-експерт» - учень;
виховувати толерантність, уміння слухати співрозмовника в умовах діалогової взаємодії.
 Тип уроку. Урок контролю та оцінки.
 Обладнання. Конверти з правилами, текст для списування, картки-хмаринки і листочки для запису тексту.
 Література. Ломакович С.В., Тимченко Л.І. Рідна мова :
Підручник для 1 кл. загальноосвітньої школи з українською мовою навчання : (Програма за системою розвивального навчання). –
Х. : СПДФО Бурдов, 2005 – С. 6.

 Хід уроку

 І. Створення навчальної ситуації
 Зустріч двох класів. Привітання.
 - Ми знову сьогодні зустрічаємось з 3 класом. Третьокласники будуть «вчителями-експертами» і допоможуть у виконанні завдань.
А, можливо, хтось із третьокласників дещо призабув, то і ви зможете їм допомогти.
 Зараз кожен «учитель» обере собі учня. (Третьокласники підходять до другокласників і за бажанням обирають собі „учня”, знайомляться.)

 Постановка завдань уроку.
 - У нас урок української мови.
 - Яка ж наша головна мета на уроках української мови? (Навчитися грамотно писати.)
 - Яким способом ми досягаємо цієї мети? (Вчимо правила, пишемо диктанти, списуємо тексти.)
 - Що ми робили на попередніх уроках?
 - А чи легко вам списувати тексти?
 - Чи завжди ви правильно списуєте тексти?
 - Що вам не вдається? (По черзі запитуємо 2 і 3 клас.)
 - Якщо вам не зовсім це вдається, то яку задачу, другокласники, ви ставите на цей урок?
 - А третьокласники яку ставлять задачу? (Навчити другокласників списувати за правилами і самим повторити алгоритм списування тексту.)

  ІІ. Контроль і оцінка використання способу дії
  Робота в парах
 - Перед тим як списувати повторіть правила списування. Перед вами конверт, в якому лежать картки з правилами.
Ваше завдання, другокласники, викласти правила в тому порядку, за яким будете списувати текст.
А «вчителі» будуть перевіряти роботу своїх учнів і за потреби допомагати. Коли закінчите – покажіть сигнал. (Учні працюють.)
 - А тепер перевіряємо. На дошці ці ж правила, але поки що у довільному порядку.
Вам їх потрібно викласти в потрібному для списування порядку. Отже, яке перше правило?
(Запитую учня, а «вчитель» контролює чи правильно його учень відповідає. Таким чином проводиться робота з усіма правилами.
Виходить „будиночок”.)

 - «Вчителі», чий учень виконав завдання правильно, підніміть руку? Молодці!
 - А тепер – списування. Перед вами лежить аркуш паперу з текстом, який ви маєте списати.
 Учні починають списувати за правилами, а «вчителі » контролюють і, якщо потрібно, допомагають.

                
                       Текст для списування.

 Це було восени. Папуга сидів на гілці яблуні. Він вилетів через кватирку.
 Вгорі було синє небо. На землі лежало жовте листя.


  Учитель проходить між рядами, інколи коректно допомагає «вчителю», який дозволяє своєму учню писати не за правилами.

 - Другокласники, коли закінчите, оцініть свою роботу.
 - А тепер «вчителі» оцініть роботу свого учня.
 - Ви вже стомилися, давайте зробимо фізкультхвилинку. Нехай тепер другокласники повчать третьокласників фізкультхвилинці.
Домовилися?
 - Перевіримо вашу роботу. Одна пара – учень читає речення, називає орфограми, інші слідкують і знаками сигналізують погоджуються чи ні.
 Якщо щось не так – доповнюють. (Так працюємо з кожним реченням.)
- «Учителі» презентуйте роботу своїх учнів.
(Третьокласники виходять до дошки і кріплять на ній листочки з виконаною роботою.)
   
  ІV. Підсумкова рефлексія
 - Чи вдалася робота?
 - Другокласники, чи допомогли вам «вчителі» з 3 класу?
 - Чим саме допомогли?
 - Що вам було найважче?
 - «Учителі», де найчастіше помилялися ваші учні?
 - Яку користь приніс цей урок вам, третьокласники?
 - Чи досягли ви поставлених завдань?
 - Чи хотіли б ви ще так попрацювати?
 - Щоб ви, другокласники, ніколи не забували правил списування, третьокласники підготували вам у подарунок картки з правилами.
 „Учителі”, подаруйте картки своїм учням.
 - І ще одне невеличке завдання для всіх. Візьміть листочки, підпишіть їх і  на них напишіть, чи сподобалось вам на уроці і що саме.
 - Учні візьміть свій листочок і листочок свого «вчителя» і прикріпіть їх до дошки.

                                                                                                                         

















Категорія: Практика розвивального навчання | Додав: ОленКа (11.12.2010)
Переглядів: 3794 | Теги: спільні уроки | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]