Посієш звичку - пожнеш характер. Батьківські збори - Практика розвивального навчання - Каталог статей - Центр психології і методики розвивального навчання

Вхід

Пошук

Категорії розділу

Офіційні документи [10]
Документи, що регулюють роботу шкіл (класів) розвивального навчання в Україні.
Про розвивальне навчання (система В.Давидова-Д.Ельконіна) [6]
Історія становлення та розвитку системи, її основні положення.
Урок у розвивальному навчанні [5]
Типологія, структура уроку в РН, а також особливості його підготовки, проведення та аналізу.
Практика розвивального навчання [36]
Опис досвіду, розробки уроків, дидактичні матеріали.
Психологічний супровід розвивального навчання [7]
Психологічні аспекти практики РН: про методи і результати діагностики розвитку особистості.
Інше [6]

Хмарка тегів

Сайт зареєстровано

каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

Белый Каталог качественных сайтов.

Сайт працює

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0




Середа, 23.04.2014, 14:31
Вітаю Вас Гость | RSS
Центр психології і методики розвивального навчання
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей


Головна » Статті » Практика розвивального навчання

Посієш звичку - пожнеш характер. Батьківські збори
 
                                                        Посієш звичку - пожнеш характер
Батьківські збори

Носенко Світлана, учителька початкових класів, школа № 4, м. Вишневе, Київська обл.

Перед початком приходу в клас розвивального навчання всі батьки були ознайомлені з роботою цих класів, подивилися фрагмент уроку в класі, учні якого вчаться за системою розвивального навчання.

Батьки запрошувалися до відвідування уроків.

Тематика батьківських зборів була такою:

   Діти - наше майбутнє.

   Через іграшку до сприйняття краси.

   Посієш звичку , пожнеш характер.

    Навчання і виховання у 1 класі.

    Навчання і виховання у 2 класі.

     Режим дня наших дітей.

Батьки були організаторами та активними учасниками шкільних свят.

На перших батьківських зборах було обрано актив (батьківський комітет).

Усі батьки добре співпрацюють із вчителем. Вони є активними учасниками батьківських зборів. Проводиться й анкетування батьків.

Батьківські збори.

Тема: Посієш звичку - пожнеш характер

План

1.  Вступне слово вчителя.

2.  Десять «Золотих правил» виховання.

3.    Тестування батьків.

4.    Висновки.

 Сім'я - особлива атмосфера, куди дитина несе свою радість і горе, роздуми і сумніви. Тому батькам слід задуматися над тим, чи справна їхня «машина сімейного виховання».

Недаремно народ говорить: «Посієш звичку — пожнеш характер».

Ще в дошкільному віці діти починають усвідомлювати, що можна робити, а що не можна, що добре, а що погано.

А в молодшому шкільному віці вони вже повинні Чітко знати, які норми поведінки схвалюються, а які засуджуються. Ось чому обов'язковими ознаками вихованості кожної людини є : тактовність, ввічливість, щирість, віра в людей. Запам'ятайте, що виховані діти можуть самі повсякчасно дбати про свою вихованість. Адже, як говорив стародавній мислитель Сенека: «Нелегко привести до добра повчанням, а легко прикладом».

Григорій Сковорода говорив батькам: «Не будьте ні вельможею, ні лихварем, ні алкидом, ні пігмеєм. Будь тільки людиною - чуєш. Людиною, і знайдеш благо».

Дитина щаслива тільки тоді, коли вона вірить. Неслухняність, зухвальство, грубість — усе це виникає в дитячій поведінці саме в ті моменти, коли ламається віра в найдорожчих людей - батьків.


«Золоті правила» виховання

1. Стимулюйте інтелект дитини.

Створивши сприятливе середовище, можна підвищити розумовий розвиток дитини. Тому - не гайте часу. В ранньому дитинстві мозок краще сприймає нове , накопичує знання. Пізніше засвоїти їх набагато важче.

2. Формуйте самоповагу.

Висока самооцінка додає сміливості братися за нове, ризикувати, і навіть зазнавши невдачі, все таки перемагати. Необхідно розвивати в дитини такі здібності, прищеплювати такі навички, котрі б вирізняли її з-поміж інших, викликали б повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати, що успіх, майбутній добробут залежить від них самих.

3.Навчіть дитину спілкуватися.

Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички :

-  Щира любов до батьків дає відчуття захищеності;

-  Приязне ставлення до оточуючих , не лише до близьких і рідних;

-  Зовнішня привабливість: одяг, манери;

-  Можливість спостерігати правила спілкування: поведінка батьків, ровесників;

-   Висока самооцінка, а звідси - впевненість у собі;

-   Мати хоча б середній запас слів, вміння підтримувати розмову.

4. Пильнуйте. щоб дитина не стала «телеманом».

Телевізор, відео, комп'ютер, як злі чарівники, здатні вкрасти в неї години, дні, а то й роки. Перегляд телепередач, просиджування годинами біля комп'ютера гальмує у дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. «Телемани» стають нервовими, їхні дії визначаються миттєвою реакцією, завдаючи шкоди осмисленню та обговоренню події. Телепередачам та комп'ютерам слід протиставляти заняття спортом, музикою, читанням, корисною домашньою роботою, сімейними прогулянками, екскурсіями чи походами.

5. Виховуйте відповідальність і порядність.

Не лише повсякчас пояснюйте, що добре, а що погано, а й закріплюйте гарні навички. За приклад дитині має слугувати поведінка батьків та ровесників.

6. Навчіть дитину шанувати сім'ю.

Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх спілкуванням, ласкою з перших днів життя. Діти мають бачити все тільки добре та розуміти «хочу» і «треба». Найкращий спосіб виявити батьківську любов - любити один одного. Жінка, зігріта любов'ю і повагою, добре ставиться до сім'ї.

 7. Живіть у гарному оточенні.

      У кожної дитини має бути хороший друг. Друзі, яких виберуть собі ваші діти, впливатимуть на їхні орієнтири і поведінку. Батьки спрямовують і зміцнюють  цю  дружбу та дбають  про якнайширше  коло  знайомств  із ровесниками з благополучних сімей.

8. Будьте вимогливими.

Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших, виховуються, як правило, у сім'ях, де до них ставлять високі вимоги: дотримуватися порядку в домі, організовувати своє дозвілля, гідно себе поводити. Запам'ятайте, що відповідальними, слухняними і розумними діти стають не відразу. На це треба витратити роки.

9. Привчайте дитину до праці.

Подбайте, щоб вона без примусу набула трудових навичок, допоможіть заповнити її життя цікавими і корисними справами, що вимагають певних зусиль на шляху до успіху. Нехай вчиться долати труднощі, впевниться, що може впоратися з будь-якою справою. Але все це має бути цікавою, захоплюючою грою, а не важкою необхідністю.

10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі.

Нехай все перепробують, вчаться на власних помилках. Треба, щоб вони брали участь у ваших сімейних нарадах. Нехай якнайраніше привчаються робити щось для інших, особливо те, що в них добре виходить.

Тест для батьків.

Чи можете ви:

1.   В будь-який момент залишити свої справи і приділити увагу дитині?

2.  Порадитись з дитиною, не дивлячись на її вік?

3.   Визнати свою помилку стосовно дитини?

4.   Попросити вибачення у дитини, якщо вчинили неправильно стосовно неї ?

5.    Зберегти самовладання, якщо навіть вчинок дитини вивів вас із себе?

6.   Поставити себе на місце дитини?

7.    Повірити хоча б на хвилинку  що ви добра фея чи прекрасний принц?

8.     Розповісти дитині повчальний випадок з власного дитинства, який подає вас не у зовсім привабливому світі?

9.  Завжди  утримуватись  від  вживання  слів  і   висловлювань,  які  можуть
поранити дитину?

10.    Пообіцяти дитині виконати и бажання за хорошу поведінку?

11.    Визначити дитині один день, коли вона може робити все, чого забажає, як хоче, і ні в що не втручатися?

12.     Промовчати, якщо ваша дитина вдарила, грубо відштовхнула або просто незаслужено образила іншу дитину?

13.     Встояти проти дитячих сліз і прохань, якщо впевнені, що це примха або забаганка?

Висновки:

-        Якщо дитина живе серед критики - вона вчиться критикувати інших.

-        Якщо дитина живе серед ворожнечі — вона вчиться «воювати».

-        Якщо дитина зустрічається з насміхом - вона стає несміливою.

-        Якщо дитина приневолена соромитись - вона почувається винною .

-        Якщо дитина знаходить розуміння - вона  стає терплячою.

-        Якщо дитина відчуває заохочення - вона пізнає свою цінність.

-        Якщо дитина живе серед похвал - вона пізнає вартість інших.

-        Якщо дитина живе у справедливості — вона стає справедливою.

-        Якщо дитина знаходить визнання - вона буде задоволена собою.

-        Якщо дитина живе у довір'ї   і приязні — вона знайде в житті любов.

I пам'ятайте, що виховання дітей в сім'ї - не особиста справа батьків, а справа великої державної ваги, тому що наші діти - це майбутнє країни. Наші діти - це майбутні батьки, які будуть виховувати своїх дітей. Правильне виховання - запорука  миру та злагоди в нашій державі та суспільстві.

 

Категорія: Практика розвивального навчання | Додав: ОленКа (20.10.2010)
Переглядів: 6339 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright OlenKa © 2014